«پانتئون»مقصد جهاني گردشگري در سودان


«پانتئون»مقصد جهاني گردشگري در سودان
 شوراي جهاني سفر محوطه‌ي تاريخي «پانتئون» در سودان را به عنوان يك مقصد جهاني گردشگري معرفي كرد.

پس از بازگشت نسبي آرامش به سودان، دولت اين كشور تلاش‌هاي زيادي در جهت جذب گردشگر انجام داده است كه حاصل آن شناسايي محوطه‌ي تاريخي «پانتئون» به عنوان يك مقصد جهاني گردشگري توسط شوراي جهاني سفر است.

به گزارش يورو توربو نيوز، منطقه‌ي تاريخي «ميرو» يا پانتئون در صحراي «نوبيان» در شمال سودان آثار تاريخي شگفت‌انگيزي از جمله هرم‌هايي زيبا را در خود جاي داده كه هر انساني با ديدن آن‌ها به ياد اهرام‌ ثلاثه مصر مي‌افتد.

هرم‌هاي «ميرو» در 200 كيلومتري شمال شرقي شهر خارطوم ـ پايتخت سودان ـ واقع شده و هزاران سال پيش توسط مردمي كه نخستين تمدن را كنار رود نيل تأسيس كردند، ساخته شده‌اند.

فراعنه‌ي سازندگان اين هرم‌ها كه از آن‌ها به‌عنوان «‌فراعنه‌ي سياه» نام برده مي‌شود تا سال 350 ميلادي به حكومت خود ادامه دادند و هزاران اثر تاريخي ارزشمند را ساختند كه بيشتر آنها ناشناخته و در خطر نابودي‌ قرار دارند.

منطقه‌ي ميرو بيش از 100 هرم دارد كه همه‌ آن‌ها از نظر اندازه، بسيار كوچك‌تر از هرم‌هاي مصر هستند. بزرگ‌ترين هرم اين منطقه حدود 30 متر ارتفاع دارد و با شيب تند با زاويه 70 درجه ساخته شده است.



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: